Wniosek o udzielenie pożyczki organizacja pozarządowa składa do powiatowego urzędu terytorialnie właściwego ze względu na siedzibę.
Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. lub w postaci papierowej poprzez wrzucenie do skrzyni umieszczonej w wejściu do budynku od strony ul. Wojska Polskiego (wiatrołap).
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
Komplet dokumentów składanych do urzędu powinien zawierać :
- umowę pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej/ statutowej organizacji pozarządowej w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub podmiotowi, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy,
- wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej/ statutowej organizacji pozarządowej w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, przyznawanej na podstawie art. 15zzda ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. – załącznik nr 1 do zasad i umowy,
- formularz pomocy publicznej – załącznik nr 1 do wniosku,
- kopię pełnomocnictwa potwierdzoną za zgodność z oryginałem (tylko w przypadku udzielenia pełnomocnictwa osobie lub osobom do dokonywania w jego imieniu czynności prawnych określonych w pełnomocnictwie, w tym m. in. do składania wniosku o udzielenie dofinansowania i podpisania umowy na platformie praca.gov.pl lub w wersji papierowej)
W przypadku wniosków wnoszonych drogą elektroniczną wniosek należy wypełnić na platformie praca.gov.pl