Aktualności urzędu

Praca po 50, co zrobić żeby się udało? - "Wiem- Działam- Osiągam cel"

Print Drukuj

Praca po 50, co zrobić żeby się udało?

Poszukiwanie pracy po 50 roku życia może wydawać się wyzwaniem, niestety nadal dominuje przekonanie, że firmy wolą zatrudniać młodych pracowników. W rzeczywistości wielu pracodawców interesuje nie wiek, a doświadczenie kandydata do pracy. Większym problemem może być to, że sporo osób po pięćdziesiątce pracowało w jednej firmie przez wiele lat. Poszukiwanie zatrudnienia i staranie się o pracę, w obecnej rzeczywistości, zmienionego rynku pracy, znacznie różni się od szukania pracy 15 czy 20 lat temu. Jak zatem sobie z tym poradzić?
 

Przeglądanie oferty pracy                                                                                                 

Należy być na bieżąco z ofertami zatrudnienia. Większość pracodawców zamieszcza ogłoszenia w Internecie. Korzystanie więc z wielu różnych wyszukiwarek internetowych z aktualnymi ofertami pracy oraz odwiedzanie stron internetowych firm, w których chce się podjąć pracę z pewnością ułatwi proces poszukiwania pracy.
 

E-mail do potencjalnego pracodawcy                                                                                     

Nawet jeśli firma, w której chce się podjąć pracę, nie publikuje aktualnych ogłoszeń o wolnych miejscach pracy, może być zainteresowana kandydaturą autora e-maila. Pisząc wiadomość, trzeba pamiętać, by zaprezentować się z jak najkorzystniejszej strony. Dużą przewagę nad młodszymi kandydatami daje wieloletnie doświadczenie jakim często dysponują osoby 50+. Jak napisać e-maila do firm, które nie prowadzą rekrutacji można dowiedzieć się w naszym Urzędzie.
 

Informowanie znajomych

Poinformowanie osób ze swojego otoczenia, o szukaniu pracy jest dość skuteczną metodą jej poszukiwania. Nierzadko firma, w której pracują lub są jej właścicielami znajomi, akurat poszukuje pracowników. Pracodawcy częściej zatrudniają kogoś z polecenia, niż zupełnie obce osoby. Pomocnym jest też korzystanie z mediów społecznościowych. Tworzenie postów, na temat tego, że szuka się pracy, z krótkim przedstawieniem własnego doświadczenia i umiejętności może przynieść oczekiwane efekty.
 
Korzystanie z pomocy instytucji publicznych                                                   
Rejestrując się w Urzędzie Pracy ma się dostęp do ofert zatrudnienia skierowanych do osób 50+. Można też skorzystać ze specjalnych programów, które pomagają wrócić na rynek pracy lub oferują naukę nowych umiejętności. Doradcy klienta poinformują, jakie kursy i szkolenia są aktualnie dostępne. Warto podążyć w tym kierunku, bo są to programy finansowane lub współfinansowane przez PUP.                                                                                      
Można też skorzystać z propozycji stażu zawodowego lub zatrudnienia subsydiowanego. Polega ono na tym, że pracodawca zatrudnia pracownika, a część kosztów pokrywa Urząd. Urząd Pracy oferuje osobom po 50. roku życia także indywidualne plany działania, które mają im pomóc znaleźć nową pracę lub umożliwić dokształcanie się w wybranej dziedzinie. Osoby zarejestrowane w Urzędzie Pracy mogą też uzyskać pokrycie części lub całości kosztów związanych z uzyskaniem certyfikatu czy uprawnień przydatnych w wybranym zawodzie.
 
Obserwacja rynku pracy pokazuje, że współczesny rynek pracy staje się coraz bardziej otwarty na różnorodność wiekową, doceniając różnorodność doświadczeń i perspektyw.

Menu nawigacji