Jeśli jesteś pracodawcą lub przedsiębiorcą możesz skorzystać z pośrednictwa pracy świadczonego przez Urzędy Pracy. Polega ono m.in. na informowaniu o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na rynku pracy, przyjmowaniu ofert pracy oraz kierowaniu do pracodawcy krajowego osób zarejestrowanych w Urzędzie.
Na jakimś etapie funkcjonowania firmy, większość pracodawców lub przedsiębiorców poszukuje pracowników. W znalezieniu odpowiednich kandydatów, dużym wsparciem może okazać się właśnie pośrednictwo pracy. Wystarczy, że pracodawca nawiąże kontakt z Urzędem i w każdej dogodnej dla niego chwili może zgłosić ofertę pracy. Może to zrobić telefonicznie, osobiście lub elektronicznie. Jest to bezpłatne ogłoszenie, które dotrze do szerokiego kręgu osób szukających pracy. Urząd zamieści ją w Centralnej Bazie Ofert Pracy, umieści w swojej placówce, a jeśli pracodawca wyrazi taką chęć – przekaże innym Urzędom Pracy do upowszechnienia a doradcy klienta będą informować o ofercie pracy swoich klientów.
Powiatowy Urząd Pracy posiada bazę osób bezrobotnych o różnych zawodach i specjalnościach. Jeżeli pracodawca poda precyzyjnie informacje o swoich wymaganiach to pośrednicy pracy pomogą mu znaleźć pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych. Jeśli chodzi o samą ofertę pracy to istnieją dwie możliwości jej zgłoszenia: jako tzw. ofertę otwartą lub zamkniętą. Oferta otwarta będzie zawierała wszystkie dane, które umożliwiają identyfikację pracodawcy. Dzięki temu, każdy kto poszukuje pracy i zobaczy daną ofertę, będzie mógł sam skontaktować się z pracodawcą samodzielnie. Trafi ona także do szerszego grona odbiorców, gdyż w tym przypadku nie tylko osoby zarejestrowane będą mogły na nią odpowiedzieć.
Natomiast tzw. oferta zamknięta nie będzie zawierała danych kontaktowych do pracodawcy. Skierowane zostaną tylko osoby zarejestrowane w Urzędzie, które otrzymają skierowanie od doradcy klienta. Oferta zgłoszona do Urzędu Pracy
dociera bezpłatnie do wielu osób.
Pracodawca może także poprosić Powiatowy Urząd Pracy o zorganizowanie giełdy pracy. Jest ona ustalonym z pracownikami Urzędu spotkaniem z kandydatami do pracy w umówionym wcześniej terminie i miejscu. Zazwyczaj giełda pracy odbywa się w siedzibie Urzędu w obecności pracownika tej jednostki. Po ustaleniu z pracodawcą daty i godziny giełdy, Urząd wzywa kandydatów spełniających wymagania pracodawcy na spotkanie. Jest to oszczędność czasu dla pracodawcy i szansa na szybsze i skuteczniejsze znalezienie odpowiedniego kandydata.
Zapraszamy do współpracy!