Dofinansowanie przysługuje Przedsiębiorcy, który dotychczas nie skorzystał z wsparcia wymienionego powyżej.
Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu właściwego właściwego ze względu na siedzibę prowadzenia działalności gospodarczej w terminie naboru.
Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. lub w postaci papierowej poprzez wrzucenie do skrzyni umieszczonej w wejściu do budynku od strony ul. Wojska Polskiego (wiatrołap).
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędem pracy.
Komplet dokumentów składanych do urzędu powinien zawierać :
- umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID- 19,
- wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 – załącznik nr 1 do zasad i umowy,
- formularz pomocy publicznej – załącznik nr 1 do wniosku,
- kopię pełnomocnictwa potwierdzoną za zgodnośc z orginałem (jeżeli dotyczy).
W przypadku wniosków wnoszonych drogą elektroniczną wniosek należy wypełnić na platformie praca.gov.pl