Wniosek o dofinansowanie organizacja pozarządowa lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie składa do powiatowego urzędu właściwego ze względu na swoją siedzibę.
Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. lub w postaci papierowej poprzez wrzucenie do skrzyni umieszczonej w wejściu do budynku od strony ul. Wojska Polskiego (wiatrołap).
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędem pracy.
Komplet dokumentów składanych do urzędu powinien zawierać :
- umowę o wypłatę dofinansowania,
- wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia
COVID-19 – załącznik nr 1 do zasad i umowy, - wzór formularza pomocy publicznej (wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy organizacji pozarządowych) -załącznik nr 1 do Wniosku
- oświadczenie organizacji pozarządowych o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne wg stanu na ostatni dzień miesiąca za które dofinansowanie jest wypłacane – załącznik nr 2 do umowyKalkulator spadku przychodów oraz kalkulator dofinansowania - załącznik nr 2 do Wniosku,
- kopię pełnomocnictwa potwierdzoną za zgodnośc z orginałem (tylko w przypadku udzielenia pełnomocnictwa osobie lub osobom do dokonywania w jego imieniu czynności prawnych określonych w pełnomocnictwie, w tym m. in. do składania wniosku o udzielenie dofinansowania i podpisania umowy na platformie praca.gov.pl lub w wersji papierowej)
W przypadku wniosków wnoszonych drogą elektroniczną wniosek należy wypełnić na platformie praca.gov.pl