Nowe przepisy umożliwią łączenie renty rodzinnej z innymi świadczeniami emerytalno-rentowymi przysługującymi w organach, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Wojskowe Biuro Emerytalne, Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA oraz Biuro Emerytalne Służby Więziennej. Osoby uprawnione do nowego świadczenia będą mogły wybrać, czy chcą otrzymywać:
- całą rentę rodzinną i 15% własnego świadczenia,
- albo całe własne świadczenie i 15% renty rodzinnej.
Więcej informacji na temat nowego świadczenia znajdą Państwo na stronie internetowej Zakładu pod linkiem
Osoby, które posiadają już ustalone prawo do renty rodzinnej oraz do własnego świadczenia, nie muszą dołączać żadnych dokumentów do wniosku o ustalenie zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Jeśli zdecydują się złożyć elektronicznie wniosek o „rentę wdowią", a nie posiadają jeszcze konta w systemie eZUS, pracownik Zakładu pomoże im je założyć.
W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Centrum Kontaktu Klientów ZUS, pod nr tel. 22 560 16 00 lub do wizyty w najbliższej placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Informacje na temat renty wdowiej można również uzyskać:
- podczas e-wizyty,
- wysyłając pytania na adres: cot@zus.pl,
- po zalogowaniu do PUE/eZUS przez opcję „Zadaj pytanie ZUS".