Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do powiatowego urzędu właściwego ze względu na swoją siedzibę lub miejsce wykonywania pracy w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru.
Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. lub w postaci papierowej poprzez wrzucenie do skrzyni umieszczonej w wejściu do budynku od strony ul. Wojska Polskiego (wiatrolap).
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędem pracy.
Komplet dokumentów składanych do urzędu powinien zawierać :
- umowę o wypłatę dofinansowania,
- wniosek o udzielenie dofinansowania – załącznik nr 1 do zasad i umowy,
- formularz pomocy publicznej – załącznik nr 1 do wniosku,
- kalkulator spadku obrotu oraz kalkulator dofinansowania – załącznik nr 2 do wniosku (plik excel),
- oświadczenie mikroprzedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne wg stanu na ostatni dzień miesiąca za które dofinansowanie jest wypłacane – załącznik nr 2 do umowy
- kopię pełnomocnictwa potwierdzoną za zgodnośc z orginałem (tylko w przypadku udzielenia pełnomocnictwa osobie lub osobom do dokonywania w jego imieniu czynności prawnych określonych w pełnomocnictwie, w tym m. in. do składania wniosku o udzielenie dofinansowania i podpisania umowy na platformie praca.gov.pl lub w wersji papierowej)
Dokumenty w wersji pdf (oprócz pełnomocnictwa, które można pobrać klikając w link powyżej) znajdują się w zakładce Dla pracodawców i przedsiębiorców/ Tarcza antykryzysowa COVID-19/Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
W przypadku wniosków wnoszonych drogą elektroniczną wniosek należy wypełnić na platformie praca.gov.pl